Friday, October 8, 2010

PElaYaRanKu..

kebanggaan-UniKL MIMET


Assalamualaikum...

Lagi tiga minggu seblm mggu study week(final exam la), aku dn rakan2 sempat lg meluangkn masa utk bersiar2 menaiki bot pak teh dan kapal layar pak teh gak... Aku sgt teruja apabila diberi peluang sebegini rupa, sbb aku terasa hidupku ini lebih ceria apabila dgn dekat dgn laut... terasa betapa besarnya nikmat kurniaan Ilahi.......

persiapan before sailing-bro batman dgn pisaunye..haha




Pak Teh n Fiuzz(with DSLR)

Walaupun demam, pening kepala, aku tetap keraskn hati utk turut serta pelayaran pada petang selasa tersebut.. Pelayaran ini dijayakn oleh teraju utama, pakteh, kapten razak , Mr. Maximus,Fiuzz, Syafiq, Aku, batman dan beberapa senior BMO... bile da naik bot... nmpak laut... resah, pening kepale, tension sume hilang... yg aku nmpk hanyalah keindahan dan kekaguman alam ciptaan Tuhan.. dan membenarkn kita sbg hambaNya menikmati alam ciptaanNya ini...Subhanallah...




pemandangn port pelepasan

Jauh juga Pak Teh bwk kami pusing2 sekitar laut di lumut tuh.... walaupn da 3 tahun belajar di sini.. masih byk lagi perkara/benda/tempat yg belum diterokai... Jadi mungkin ini sebabnya aku masih teruja ketika turun ke laut... Masih byk lagi ilmu kelautan yg perlu aku pelajari... bg memantapkn aku sbg seorng bakal jurutera maritim.. Ckp je xde makne... perlu disertai dgn usaha dan kesungguhan serta tawakkal kepadaNya.. Moga2 jalan yg aku usahakn ini.. membawa kejayaan dunia dan Akhirat...Aminn.. Dalam usia ini...aku masih berpegang pada prinsip aku dr kecil lg... iaitu.. “sekali berbuat keputusan/sekali da memulakan perjalanan, xkn ada erti berpatah balik”.



perahu layar mimet di lautan-dikendali oleh student dgn diajar oleh kapten Razak..

No comments:

Post a Comment