Monday, April 2, 2012

Petang yang mendung...

Di sempadan Malaysia Singapura-kapal Sapura 3000

Salam alaik pada pembaca2 yang bertuah kerana x ramai yang baca blog aku ini. Di petang yang mendung sewaktu menulis blog ini, diselangi alunan "dalam diam aku mencintaimu" (lagu peveret mase skola rendah) aku sedang berfikir akan masa2 terakhir hidup aku di bumi lumut ini. Semester terakhir, hanya tinggal sebulan untuk menyiapkan tugasan2 kerja kursus dan juga projek tahun akhir. Aku rasa begitu x bersemangat, kurang daya usaha, selalu mengantuk, banyak menghabiskan waktu ke pkra yg x bermanfaat sedangkan masa sentiasa cemburu padaku. Apehal la mase ni nak cemburu2 pulak, mungkin aku couple dgn mase2 yang lain spt mase lalu, mase hadapan, masa kini , jadi masa ni cemburu la kot? @_@

Habis soal mase, masuk pulak soal mencari ketenangan dan semangat utk teruskan hidup yg lebih baik, meskipun aku xtau berapa lama lagi aku akan hidup. Hanya Allah yg tahu. Mungkin disebabkan meluasnya penggunaan muka buku di kalangan muda mudi, tua atau muda, dan bayi2 yg baru celik mata terus ada fb. Jadi penggunaan masa ke arah pembelajaran telah berkurang dgn drastiknya sehinggakan perasaan malas itu timbul. Memang benar ada baiknya fb, dan ada buruknya penggunaan fb dalam hidup yg penuh caca marba ini. (caca marba kedai mamak peveret kt manjung). Jadi, kesedaran itu kembali kepada diri sendiri diiringi keteguhan iman dan asas matlamat yg kukuh! Ayuhlah sama2 bangkit teman seperjuangan ku, menghabiskan sisa2 perjuangan terakhir kita di UniKL MIMET ini. Moga kejayaan bersam kita dan aku sentiasa bersyukur kerana dikurniakan rakan2 seperti kamu.. Wassalam.


p/s : actualy x abis lagi crite..nanti2 sambung lagi. tata

No comments:

Post a Comment